SCOALA Stancea CALARASI

Ești aici: Acasa Activitati scolare Activitati extrascolare Natura-prietena mea 2014-2015

Natura-prietena mea 2014-2015

Școala Gimnazială Nr 2 Stancea Avizat,

An școlar 2014-2015 Prof.Braică Anghelina

 

PROIECT EDUCAȚIONAL ECOLOGIC

 

 

 

 

NATURA-PRIETENA MEA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iubiţi natura prea curată!

Când încă nu e prea târziu.

Copii şi vârstnici laolaltă,

Să mai păstrăm pământul viu!”

 

 

ARGUMENT

 

Protecţia naturii devine tot mai mult una din cele mai importante preocupări ale societăţii contemporane şi comportă trei aspecte importante: prevenirea deteriorării mediului, acţiuni de depoluare şi reconstrucţie ecologică, ce constau, în principal, în măsuri reparatorii şi păstrarea sau întreţinerea zonelor depoluate.

Interesul şi dragostea pentru natură sunt la majoritatea copiilor instinctive. In plus, comportamentele şi convingerile formate copiilor la o vârsta cât mai fragedă sunt cele care se pastrează cel mai bine toată viaţa. De aceea, am pornit de la interesul firesc al copiilor pentru plante şi animale, pentru ceea ce reprezintă, în general, natura pentru ei. Pentru a fi prietenul naturii trebuie să ai un comportament ecologic, s-o ocroteşti, menţinând curăţenia şi îngrijind frumuseţile ei, oriunde te-ai afla. Ocrotind natura, ne ocrotim pe noi înşine!Ce ne oferă natura în schimbul prieteniei noastre? Oare puteţi să vă imaginaţi o natură fără clorofilă, fără iarbă, fără frunze, fără arbori şi păsări?

Viitorul se referă la caracterul preventiv al acţiunilor, propunându-ne cu toţii să asigurăm o lume mai curată, în care copilul să ştie că fiecare gest contează, atât al său, personal, cât şi ca parte a unui grup în cadrul comunităţii.

Problema raportului dintre om şi mediul ambiant nu este nouă. Ea a apărut odată cu cele dintâi colectivităţi omeneşti, căci omul cu inteligenţa şi spiritul creator, nu s-a mulţumit cu natura aşa cum era ea, ci a pornit cu curaj şi tenacitate la opera de transformare a ei, potrivit nevoilor sale.

În epoca contemporană, o problemă de stringentă actualitate este formarea şi educarea elevilor în spiritul unor responsabilităţi umane ce vizează protecţia mediului înconjurător. Educaţia pentru ocrotirea mediului constituie parte integrantă a unei educaţii de bază. Absenţa sau ignorarea măsurilor imperios necesare de apărare a mediului poate declanşa o criză ecologică cu consecinţe majore pentru omenire. Formarea conştiinţei şi conduitei ecologice devine o cerinţă deosebit de importantă pentru orice demers educativ, atât şcolar, cât şi extraşcolar şi prin orice tip de educaţie, fie ea formală, informală sau nonformală. Şcoala este chemată să determine nu numai sentimente de admiraţie faţă de frumuseţile naturii, ci şi convingeri şi deprinderi de protejare a mediului înconjurător. Prin diferitele discipline incluse în procesul de învăţământ avem datoria morală de a implanta în spiritul fiecărui elev necesitatea apărării mediului înconjurător împotriva poluării şi de a forma conduita ecologică modernă.

Scopul educaţiei ecologice este de a forma cetăţeni conştienţi şi preocupaţi de mediul natural şi de cel creat de om, care să înţeleagă şi să acţioneze cu responsabilitate pentru ocrotirea mediului, şi, de aici, necesitatea implicării în acest proiect într-o măsură cât mai mare a cetăţenilor unei comunităţi prin instituţiile existente.

Adevărata educaţie ecologică îşi va atinge scopul numai atunci când elevii – cetăţenii de mâine – vor fi convinşi de necesitatea ocrotirii naturii şi vor deveni factori activi în acţiunea de conciliere a omului cu natura. Conştientizând frumuseţea mediului local, promovând pitorescul zonei în care locuiesc, copiii vor înţelege utilitatea acţiunilor ecologice.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PERIOADA DERULĂRII PROIECTULUI:septembrie 2014-iunie 2015

 

DOMENIUL : ,, Educaţie ecologică pentru elevi şi comunitate

 

COORDONATORI DE PROIECT:

Prof înv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof înv primar Fărcășanu Mihaela

Prof înv.primar Badea Anișoara

 

 

OBIECTIVE :

 

O1 –să identifice situaţii, cazuri, forme de manifestare a poluării mediului înconjurător asupra organismului;

O2 –să identifice soluţii optime pentru prevenirea şi ameliorarea manifestărilor de degradare a mediului prin aruncarea de deşeuri menajere şi nu numai, de rupere a plantelor, copacilor;

O3 – să conştientizeze rolul fiecăruia dintre noi în realizarea unei lumi mai bune şi a unui mediu mai sănătos;

O4 – cunoaşterea importanţei unirii tuturor forţelor în realizarea scopurilor propuse;

O5 –să-şi asume responsabilitatea nu numai pentru propriile fapte, ci şi pentru starea mediului ce-i înconjoară acasă cât şi la şcoală;

O6 – implicarea părinţilor şi a comunităţii în activităţile şcolare privind mediul înconjurător;

O7 – dezvoltarea capacităţii de organizare şi a spiritului de cooperare în echipe;

O8 –stimularea motivaţiei şi a responsabilităţii elevilor în ceea ce priveşte protecţia mediului

O9-Să participe la activităţi de protejare şi înfrumuseţare a mediului;

O10-Să realizeze un colţ ecolologic în şcoală;

O11-Să confecţioneze obiecte utile din diverse deşeuri ( plastic, hârtie, pânză);

 

 

 

GRUP ŢINTĂ : elevii claselor primare, cadre didactice, părinţi, comunitatea locală

 

 

 

 

 

ACTIVITĂŢI :

Nr.

crt.

Activitatea propusă

Perioada

Loc de desfăşurare

Coordonator

Invitaţi/Participanţi

1.

 

Prezentarea proiectului

 

Natura-prietena mea

 

 

Septembrie 2014

 

Sala de clasă

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea Anisoara

Elevii claselor primare

Părinții

2.

Copiii, prietenii naturii!” – acţiuni de confecţionare a unor echipamente verzi , acţiuni de realizare a unor obiecte din deşeuri, realizarea unor afişe cu mesaje ecologice, reguli de comportare

 

Octombrie 2014

Sala de clasă

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea AnisoaraElevii claselor primare

3.

Păstrează un mediu sănătos!” – panou cu afişe, sfaturi pentru protejarea mediului înconjurător; realizare de pliante pentru derularea acţiunilor de ecologizare.

Noiembrie 2014

Holul școlii

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea Anisoara

 

Elevii claselor primare

4.

Floarea mea e mai frumoasă” – amenajarea unui colţ verde – câte patru copii îngrijesc o floare preferată pe toată durata proiectului

 

Decembrie 2014

Sala de clasă

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea Anisoara

 

Elevii claselor primare

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

Parada costumelor ecologice”

 

 

Ianuarie 2015

 

 

 

 

Holul școlii

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea Anisoara

Elevii claselor primare

Părinții

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

. Mâini îndemânatice”

confecţionarea de obiecte utile folosind materialele textile, plastic sau hârtie;

realizarea unei expoziţii cu aceste lucrări;

 

 

Pădurea râde, pădurea plânge” – scenetă

Imn pentru natură” – montaj literar-muzical

 

 

 

 

 

 

Februarie 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

Martie 2015

 

 

 

Sala de clasă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Holul școlii

 

 

 

 

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea Anisoara

Elevii claselor primare

Părinții

 

 

 

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea Anisoara

Elevii claselor primare

 

 

8

Sădeşte o plantă şi te vei bucura de fapta ta” – acţiunea se va desfăşura în parcul şcolii. Copiii vor curăţa zona respectivă urmând să planteze împreună cu părinţii răsaduri de flori şi copăcei

Aprilie 2015

Grădina școlii

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea Anisoara

Elevii claselor primare

 

Părinții

9

Suntem harnici, gospodari!” – acţiuni de ecologizare în curtea şcolii, în jurul şcolii

Săptămâna Națională a Voluntariatului

 

Mai 2015

 

Grădina școlii

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea Anisoara

Elevii claselor primare

 

 

Părinţii

 

 

10

 

Natura, minunea care ne înconjoară”

concurs de desene cu mesaj ecologic, expoziţie de lucrări realizate pe parcursul derulării proiectului, realizarea unui portofoliu.

5 IUNIE – Ziua mondială a mediului.

Evaluare. Concluzii.

 

 

 

 

 

 

Iunie 2015

 

 

 

Curtea şcolii

 

 

Prof inv primar Ivan Ramona Nicoleta

Prof inv primar Fărcășanu Mihaela

Prof inv primar Badea Anisoara

Elevii claselor primare

 

 

Părinţii

 

 

 

 

 

RESURSE :

 

  1. resurse materiale: mănuşi, saci menajeri, răsaduri, puieţi, pliante,hârtie,foarfece,cd-player,ap.foto,lipici,acuarele

  2. resurse umane: elevii claselor primare, învăţătoarele claselor primare, părinţii,

 

MODALITĂŢI ŞI INSTRUMENTE DE EVALUARE

 

 

  • colaje, desene, afişe ecologice

  • material ppt;

  • jocuri de rol;

  • album cu desene şi fotografii;

  • expozitie la Panoul ecologic

 

 

 

 

CONTINUITATE :

  • observarea şi consilierea elevilor cu manifestări distructive ale spaţiilor verzi;

  • repetarea periodică a activităţii;

 

 

 

 

 

 

 

 

Abonati-va la newsletter si veti fi la curent cu ultimele stiri.

Mesaj rapid






Articole postate recent

Prev Next

Analiza Swot

Pentru a realiza o bună diagnoză a organizaţiei şcolare, vom apela la metod...

Analiza Diagnostica

INFORMAŢII GENERALE PRIVIND UNITATEA   Unitatea şcolară :  ...

Poze scoli

{gallery}Mici{/gallery}

Online acum

Avem 17 vizitatori și niciun membru online